Vyhledat
  • Ing. Lenka Marešová

Jak prodat svou nemovitost

Pokud se ( samozřejmě po zralé úvaze ) rozhodnete prodat svou nemovitost tzn. byt, dům nebo např. pozemek, máte ve skutečnosti na výběr ze dvou možností. Nejdůležitější však pro vás bude určení vlastních priorit. Můžete celý proces svěřit odborníkům v tomto oboru a vybrat si ke spolupráci nejlepší realitní kancelář nebo přímo konkrétního realitního makléře. Ten by vám měl vyhovovat jak po stránce odborné, tak i po stránce lidské. Nebojte se tedy proto oslovit 2-3 makléře a na základě vašich dojmů si potom vyberte toho, který nedostane nic menšího než vaši důvěru.

Druhou možností je zkusit zrealizovat celý prodejní proces vlastními silami. Myslet si ale, že to je tak snadné je stejné, jako si myslet, že se dokážete třeba sami ostříhat….

Nyní se zaměříme na první možnost a tou je spolupráce s realitní kanceláří. Pokud jste si určili vaše priority a mezi nimi je i čas, prodejní cena a bezpečnost celého obchodu, potom je tato možnost pro vás ideální. Právě nad těmito aspekty převezme zkušená realitní kancelář plnou odpovědnost a my se jim nyní budeme věnovat konkrétně.

1. Váš čas je nesmírně důležitý. Proč jím tedy plýtvat, když mohu využít odborníka, jehož čas je k tomu určen? Je doložitelné, že jen příprava na prodej standardního bytu zabere minimálně 20 hodin práce. Jedná se o přípravu smluvní dokumentace se zajištěním všech právních dokumentů, prokazujících faktický stav nemovitosti. Potom je třeba zajistit nafocení bytu profesionálním fotografem, zpracování 3D vizualizace a natočení virtuální prohlídky bytu. Díky tomu vás o čas nebudou připravovat zájemci, kteří se chtějí tzv. „ jen podívat „ a jejich zájem není úplně aktuální.

Také vás asi nebude bavit nepřetržitě řešit telefonáty se zájemci, domlouvat fyzické prohlídky bytu a také je se zájemci absolvovat. Dobrý makléř to vše absolvuje za vás a prohlídky bude řešit citlivě s ohledem na vaše soukromí. A potom konečně přijde klient, který bude mít zájem skutečně vaši nemovitost zakoupit. Administrativa bují vesele dál a nastupují nové a nové smluvní dokumenty. Příprava rezervační smlouvy, Smlouvy budoucí a smlouvy Kupní. K tomu např. Zástavní smlouvy pro banku, vyhotovení Průkazu energetické náročnosti budovy, předávací protokol nemovitosti a přepis energií u jejich poskytovatelů. V případě zástav a věcných břemen je toho ještě podstatně více a tím také podstatně narůstá počet hodin, které musíte v těchto případech oželet. Je to čas, který byste mohli využít pro svou rodinu, pro schůzky s přáteli, na sport nebo své jiné záliby.

V dalším článku, který přineseme na tomto místě, se budeme věnovat zbývajícím dvěma prioritám a těmi jsou prodejní cena a bezpečnost transakce.

0 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše